Поделись:
Подпишись:

Подпишись и будь в курсе всех походоновостей!

Ваша Е-почта:

*Обещаем никому не предоставлять адрес вашей почты и не спамить
**Вы сможете отписаться в любой момент

Основні помилки походного фотографа-початківця

Основные ошибки начинающего фотографа в походеЯкщо ви ходили в похід, то, цілком імовірно, бували в ситуації, коли після захоплюючого, повного вражень туру виявлялася повна відсутність фотографій, що в повній мірі передають побачену вами красу. Здавалося б, на флешці фотоапарата кілька сотень фотографій, а показати друзям абсолютно нічого: на одних кадрах біле, абсолютно позбавлене деталей небо, інші фотокартки занадто темні. Спроби зйомки в сутінках і біля багаття також невдалі: більшість таких кадрів змащені.

На деяких знімках люди вийшли як ніби на карикатурах - з непропорційними частинами тіла та обличчя. Виглядає це часом забавно, але людина, зображена на цих знімках (особливо якщо це дівчина!), Навряд чи захоче викласти таку фотографію вконтакт :) А найсумніше в похідних фотографіях - це гори. Наживо вони виглядають грізно і велично, а на фотографіях виходять ледь помітні горбики на горизонті.

Все вищезазначене викликано помилками, які люди, непрофесійно знайомі з фотографією, найчастіше допускають при зйомці на природі або в поході. Ось список найбільш поширених помилок і проблем.

1) Загальна складність фотографування в поході. Людина, що вперше йде в похід і при цьому має мету зробити фотографії з художньою цінністю, зазвичай відчуває когнітивний дисонанс Улыбка У планах - цілий день знімати найкрасивіші пейзажі, а насправді, разом з дійсно гарними пейзажами, отримуєш цілу купу проблем, що вимагають постійної участі. Це і важкий рюкзак за спиною, який абсолютно не хочеться знімати заради однієї-двох фотографій, і найбільш поширений графік переходів, при якому найцікавіші місця відвідуються в середині дня, коли сонце в зеніті, а зручні для занять фотографією годинни (ранок і вечір) група проводить у таборі де-небудь в глухому лісі Нахмуренный Крім того, щоб робити дійсно хороші фотографії, необхідно добре знати місцевість: оптимальна точка зйомки рідко коли знаходиться на самій вершині гори, звідки так люблять знімати туристи.

fotooshibky1

На фото - типовий зовнішній вигляд фотографа в поході. З такою ношею особливо не познімаєш Нерешительный

2) Нехтування умовами освітленості. Світло в пейзажній фотографії має не менше значення, ніж композиція. Але саме цьому аспекту зйомки туристи часто не приділяють належної уваги. У результаті більшість кадрів у походах знімається вдень, коли сонце високо в небі. Таке освітлення створює дуже контрастний сюжет з різкими короткими чорними тінями. Такий сюжет просто не може бути достовірно зафіксований фотоапаратом. На знімках, зроблених посеред дня, зазвичай або повністю біле небо, або темна нижня частина кадру - з людьми і землею. Навіть якщо вдається зберегти деталі по всій площині кадру, знімок все одно виходить бляклим і неприродним, це обумовлено тим, що тональний (динамічний) діапазон, доступний вашому фотоапарату, набагато менше того, що потребує більшість подібних сцен. Вихід із ситуації - знімати вранці і ввечері, найкраще - через годину після світанку і за годину до заходу. При такому освітленні контраст сцени нижче, ніж вдень; тіні стають довгими і м'якими, що візуально збільшує об’єм кадру. До того ж, кадр, знятий в такий час, буде насичений приємними оку теплими тонами.


освещение важно!
На фото - фотографія, знята опівдні (ліворуч), і подібне фото, зроблене на заході (праворуч)

3) Неправильна композиція. Найбільш поширене композиційне рішення фотографії з походу називається "людина на тлі гори", що передбачає зйомку людини в повний зріст на тлі гори або якоїсь пам'ятки. При цьому на фотографії толком не видно ні людини (вона зображена у повний зріст і знаходиться досить далеко від камери), ні саму пам'ятку (вона знаходиться ще далі і частково закривається людиною). Така композиція дуже не вигідна. Горезвісний завалений горизонт також відноситься до композиційних помилок. Правильній композиції, в тому числі пейзажній, присвячені цілі книги, і формат даної статті не дозволяє розкрити питання досить повно. Основне, чому варто приділити увагу починаючому фотографу, це методи виділення головного і створення ефекту об'ємності зображення. Перше досяжно за допомогою використання правила третин, друге - за допомогою плановості, лінійної, тональної та повітряної перспективи, глибини різкості. Не слід забувати і про необхідність виключення з кадрів усіх зайвих елементів.

Человек на фоне горы=))

На фото - Композиція "людина на тлі гори" =))

4) Експозиційні помилки. Якщо при фотографуванні на мильницю немає особливої ​​різниці, який режим зйомки використовувати, то власникам дзеркальних камер варто розібратися в параметрах і режимах роботи апарату. Це дозволить уникнути помилок, пов'язаних з невідповідною глибиною різкості, неправильним вибором світлочутливості і змазаними при низькій освітленості кадрами. Найбільш вживані режими зйомки в поході - пріоритету діафрагми і ручний. Перший дозволить швидко робити кадри з необхідною глибиною різкості, другий - якісні та продумані пейзажні знімки.

задний план хорошо размыт

На фото - приклад використання глибини різкості, задній план розмитий, що виділяє основний об'єкт зйомки. Автоматичний режим зробив би різким весь кадр.

5) Неправильний вибір об'єктиву і фокусної відстані. Прийнято вважати, що пейзажі найкраще знімати ширококутним об'єктивом, що дозволяє включати в кадр максимум простору і об'єктів. При цьому далеко не всі враховують, що ширококутний об'єктив значно "зменшує'' об'єкти, в результаті гори на знімку виглядають значно менше тих, що бачив автор знімка наживо  Крім того, використання ширококутного об'єктива дає значні геометричні спотворення, знімати людей поблизу на нього категорично не рекомендується. Краще відійти подалі від людини і використовувати більшу фокусну відстань.

искажение

На фото - геометричні спотворення при зйомці портрета на широкий кут.

6) Неправильне використання спалаху. Дуже часто в умовах недостатньої освітленості туристи використовують вбудований спалах. При цьому вони забувають, що спалах підсвічує тільки передній план (зазвичай це людина), красивий задній план на таких кадрах виходить повністю чорним. У такій ситуації правильно було б використовувати ручний режим: досить довгу для опрацювання заднього плану витримку і спалах для підсвічування переднього. Коротка довжина світлового імпульсу при цьому не дасть переднього плану змазатися.

неправильное использование вспышки

На фото - приклад неправильного використання спалаху, при якому фон недотриманий

7) Нехтування пост-обробкою. Багато хто вважає, що якщо фотографія побувала в Photoshop, вона автоматично стає неприродноюУдевлённый. Тому багато хто намагається взагалі не користуватися пост-обробкою, що, мовляв, дозволяє зберегти фотографії максимально відповідними тому, що бачив фотограф. Насправді ж практично всі фотографії для досягнення максимальної реалістичності вимагають обробки. Пов'язано це, як уже говорилося, з невідповідністю тонального діапазону фотокамери більшості походних сюжетів і сприйняттю їх людським оком. Саме тому рекомендується знімати всі фотографії у форматі RAW (якщо дозволяє камера) і обробляти надалі на комп'ютері.

обработка тоже нужна

На фото - приклад похідної фото до (зліва) і після (праворуч) обробки в Photoshop

У даній статті вказані найбільш поширені помилки, що не дозволяють отримати високої якості фотографії в походах і подорожах. Більш докладно вивчити тему фотографування в подорожах, а також отримати комплексні знання з фотографії ви можете в нашому фототурі по Криму.

Автор: Александр Жосан